„Senso-gimnastyka dla smyka” – Innowacja Pedagogiczna
Innowacja zgodna z podstawa programową.
Każde dziecko jest indywidualną istotą zmysłową, która przez całą dobę przetwarza różnorodne bodźce z otaczającego świata zewnętrznego i wewnętrznego. Integracja owych sygnałów ma wpływ na nasze postrzeganie świata, kształtuje naszą rzeczywistość i wpływa na nasze zachowania. Problemy związane z zaburzeniami integracji sensorycznej dotykają jednak nas wszystkich, w mniejszym bądź większym stopniu. Doskonałym sposobem na wspieranie jej są ćwiczenia wspomagające wszechstronnych rozwój dziecka i integrację sensoryczną.
Cele:
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,
- angażowanie różnych zmysłów i stymuluje układu nerwowego,
- pomoc w poprawieniu koordynacji ruchowej, koncentracji, a nawet wzmocnić połączenia neuronowe w mózgu.
Innowacja zgodna z podstawa programową
Każde dziecko jest indywidualną istotą zmysłową, która przez całą dobę przetwarza różnorodne bodźce z otaczającego świata zewnętrznego Integracja owych sygnałów ma wpływ na nasze postrzeganie świata, kształtuje naszą rzeczywistość i wpływa na nasze zachowania. Problemy związane z zaburzeniami integracji sensorycznej dotykają jednak nas wszystkich, w mniejszym bądź większym stopniu. Doskonałym sposobem na wspieranie jej są ćwiczenia wspomagające wszechstronnych rozwój dziecka i integrację sensoryczną.