Z kulturą mi do twarzy
Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki. Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka. Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
Cele szczegółowe:
promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno
rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką
współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym
wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm
kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych
kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku
zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie
współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.
Grupa III "Motylki" pod kierunkiem Pani Moniki ukończyła projekt "Z kulturą mi do twarzy". Poniżej zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku z realizacji projektu.
Gratulacje dla wszystkich Motylków.