"Tajemniczy Las"
Projekt eTwinning "Tajemniczy Las"
Cele projektu
• Rozwijanie w dzieciach pozytywnego nastawienia do przyrody i
wspieranie ich wyobraźni.
• Wzmacnianie zrozumienia międzykulturowego poprzez współpracę międzynarodową.
• Wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci we wszystkich obszarach:
poznawczym, językowym, społecznym, emocjonalnym, fizycznym i twórczym.
• Stworzenie nauczycielom możliwości dzielenia się doświadczeniami i
inspiracjami.
Uczestnicy
• Przedszkola z różnych krajów (Słowacja, Polska).
• Dzieci w wieku 3-6 lat.
• Nauczyciele i kadra pedagogiczna.
• Rozwijanie w dzieciach pozytywnego nastawienia do przyrody i
wspieranie ich wyobraźni.
• Wzmacnianie zrozumienia międzykulturowego poprzez współpracę międzynarodową.
• Wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci we wszystkich obszarach:
poznawczym, językowym, społecznym, emocjonalnym, fizycznym i twórczym.
• Stworzenie nauczycielom możliwości dzielenia się doświadczeniami i
inspiracjami.
Uczestnicy
• Przedszkola z różnych krajów (Słowacja, Polska).
• Dzieci w wieku 3-6 lat.
• Nauczyciele i kadra pedagogiczna.
Główne działania
Każdy miesiąc będzie skupiał się na jednym temacie związanym z lasem i
przyrodą. Działania obejmują wszystkie obszary edukacji m.in.:
• Poznawczy: Odkrywanie różnych rodzajów drzew, liści, owoców,
zwierząt. Poznanie ich cech i znaczenia. Poznawanie leśnych legend i
baśni.
• Językowe: Opowiadanie historii o lesie, nauka słownictwa związanego
z przyrodą, Tworzenie własnych historii.
• Społeczne i emocjonalne: Wspólne spacery po lesie, rozmowy o tym,
jak czujemy się na łonie natury. praca w małych grupach.
• Fizyczne: Zbieranie liści i owoców, zabawa na świeżym powietrzu.
• Kreatywne: Zajęcia plastyczne.
Każdy miesiąc będzie skupiał się na jednym temacie związanym z lasem i
przyrodą. Działania obejmują wszystkie obszary edukacji m.in.:
• Poznawczy: Odkrywanie różnych rodzajów drzew, liści, owoców,
zwierząt. Poznanie ich cech i znaczenia. Poznawanie leśnych legend i
baśni.
• Językowe: Opowiadanie historii o lesie, nauka słownictwa związanego
z przyrodą, Tworzenie własnych historii.
• Społeczne i emocjonalne: Wspólne spacery po lesie, rozmowy o tym,
jak czujemy się na łonie natury. praca w małych grupach.
• Fizyczne: Zbieranie liści i owoców, zabawa na świeżym powietrzu.
• Kreatywne: Zajęcia plastyczne.