Sztuka na wynos
Grupa IV "Biedronki" bierze udział w projekcie
Główne cele projektu:
Przedszkole jest pierwszą placówką oświatową z którą styka się dziecko, w której rozpoczyna polisensoryczne doświadczanie świata. Ma taką możliwość dzięki swoim nauczycielom, może
doświadczać, uczyć się przez zabawę, rozwijać swoje talenty i relacje społeczne. Może to się zadziać tylko dzięki kreatywnym, twórczym i kompetentnym nauczycielom wychowania przedszkolnego. W dobie braku szacunku dla zawodu nauczyciela w szczególności wychowania przedszkolnego pragniemy pokazać wyjątkowość, ważność tego zawodu jako ważny element w rozwoju małego dziecka.
- pokazanie wartości i ważności pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego;
- kształtowanie kompetencji wynikających z potrzeby samorozwoju zawodowego;
- możliwość współpracy między nauczycielami z całej Polski w realizowaniu edukacji kulturalnej;
- możliwość wyjścia poza strefę komfortu i zaprezentowania swojej wiedzy, umiejętności i pomysłów szerszej społeczności;
- budowanie poczucia wartości nauczyciela wychowania przedszkolnego.
Zawód nauczyciela wychowania przedszkolnego w chwili obecnej jest lekceważony i umniejszany do bycia: opiekunką, pilnowaczką, ciocią;
- tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy;
- wprowadzenie przez nauczycieli dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym;
Cele projektu wynikające z Podstawy Programowej w przedszkolu:
- budowanie wrażliwości dziecka odnosząc się do wielu sfer życia człowieka;
- współdziałanie z rodzicami;
- kreowanie sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których
źródłem jest rodzina, grupa przedszkolna, osoby dorosłe;
- rozwijanie wartości możliwych do zrozumienia przez dzieci w wieku przedszkolnym;
Cele szczegółowe:
- promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno;
- rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką;
- współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym;
- wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm;
- kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych;
- kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku;
- zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie;
- współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.