Wizyta studyjna w Polsce
Wizyta studyjna w ramach projektu Erasmus + “Blossoming Outdoors”
Nauczyciele z Walii i Rumunii uczestniczyli w drugim spotkaniu w ramach realizacji projektu Erasmus+ KA2 “Blossoming Outdoors” – “Edukacja w terenie”, które odbyło się w Przedszkolu numer 124.
Projekt „Edukacja w terenie” (“Blossoming Outdoors”) skierowany jest dla całej społeczności przedszkolnej i szkolnej, dzieci, nauczycieli i personelu, jak również rodziców oraz środowiska lokalnego.
Głównym celem jest promowanie nauczania i uczenia się w terenie, a co najważniejsze czerpanie przyjemności ze spędzania czasu na świeżym powietrzu. Nauka w plenerze pozwala dzieciom rozwijać umiejętności myślenia przyczynowo skutkowego, rozwiązywania problemów, poszukiwania odpowiedzi na postawione pytania, uczy pracy w zespole, rozwija umiejętności komunikacyjne, a także pozwala na zachowanie sprawność fizycznej i zdrowia.
Ze względu na zmieniające się pory roku w czasie zajęć na świeżym powietrzu nigdy nie jest taka sama, co zapewnia dzieciom nowe wrażenia za każdym razem, gdy wychodzą na zewnątrz. Poprzez ten projekt chcemy zaangażować uczniów w nabywanie umiejętności na przyszłość. Dzieci będą miały możliwość pracy z uczniami z różnych kultur – rozwijać świadomość międzykulturową i szukać dialogu. Będą mogły poszukiwać swojego miejsca w świecie stając się odpowiedzialne za grupę. Będą mogły odczuwa sukces lub porażkę kształtując w ten sposób własna odporność emocjonalną.
Nauczyciele podczas wizyty w Polsce mieli możliwość obserwacji zajęć w terenie. Podczas spotkania nasi goście mieli możliwość poznania technik Celestyna Freineta, które na co dzień są wykorzystywane w pracy z naszymi dziećmi. Nasi wspaniali goście sami mogli się przekonać na czym polega swobodny tekst, fiszka zadaniowa, swobodna ekspresja artystyczna i doświadczenia poszukujące, podczas wykonywania zadań osobiście lub w grupie.