Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

''Wehikuł czasu-STEAMowa podróż przez świat sztuki''

1. link do gry https://view.genially.com/68137aaedf606e73afd3b5f9

2.link do prezentacji z warsztatów z rodzicami https://view.genially.com/6891fab71566bc118e947ebb

 

Opisy warsztatów- wrzesień

Warsztaty rodzinne z profesorem Ludwikiem Hirszfeldem

W naszym przedszkolu odbyły się warsztaty rodzinne, które przeniosły dzieci i rodziców w świat nauki i odkrywania.  Warsztaty prowadziła Pani Monika wraz z Ludwikiem Hirszfeldem – wybitnym polskim lekarzem i naukowcem, który zajmował się badaniami nad krwią i odkrył zasady dziedziczenia grup krwi. Dzięki jego pracy medycyna mogła bezpiecznie wykonywać transfuzje i ratować życie wielu ludzi. Podczas warsztatów rodziny obejrzały  fragment prezentacji, ustaliliśmy zasady w naszym przedszkolnym laboratorium a potem rozpoczęła się prawdziwa naukowa przygoda. Dzieci z rodzicami przygotowywały kolorowego slime’a – różowego glutka, obserwowały, jak błękit bromotymolowy zmienia barwę pod wpływem różnych substancji, a także wspólnie wywoływały erupcję wulkanu czy tworzyły wir wodny. Atmosfera była wyjątkowa, wszyscy byli skupieni na wykonywaniu zadań, a rodzice stali się prawdziwą podporą dla swoich dzieci. Razem liczyli krople, mieszali składniki i z radością obserwowali niezwykłe efekty. Warsztaty zostały zrealizowane w ramach projektu edukacji kulturalnej „Wehikuł czasu – STEAMowa podróż przez świat sztuki. Dotknąć przeszłości, działać w teraźniejszości, tworzyć przyszłość”. Zajęcia prowadzone były w duchu modelu STEAM, który łączy naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę. Dzięki temu dzieci mogły nie tylko zobaczyć piękne efekty chemicznych reakcji, ale także poczuć się jak prawdziwi naukowcy, używając profesjonalnych przyborów, tworząc własne doświadczenia i rozwijając swoją kreatywność. Warsztaty były doskonałym przykładem, że nauka może być zabawą, a wspólne odkrywanie z rodzicami daje dzieciom ogromną radość i poczucie sukcesu.

Spotkanie z królową Egiptu Nefertiti

Podczas kolejnego etapu projektu „Wehikuł czasu – STEAMowa podróż przez świat sztuki. Dotknąć przeszłości, działać w teraźniejszości, tworzyć przyszłość” dzieci odbyły niezwykłą wyprawę do starożytnego Egiptu. Dzięki magicznemu wehikułowi  czasu razem z Tomem i Niką przeniosły się do ceramicznej pracowni samej królowej Nefertiti, jednej z najsłynniejszych postaci świata sztuki i kultury. Królowa opowiedziała, jak ważna była w jej czasach glina – z niej powstawały naczynia, figurki, ozdoby i cegły. Mali artyści mogli poznać narzędzia używane przez dawnych rzemieślników, a w swoich własnych pudełkach odkryli zestawy do pracy: cykliny, linijki, gąbki, rysiki i oczka. Najpierw wspólnie omówiliśmy, do czego służą poszczególne narzędzia, a następnie dzieci przystąpiły do działania, tworząc swoją unikatową sztukę użytkową. Pani Monika zadbała o to by całe spotkanie przebiegało w duchu STEAM. Była w nim nauka, gdy dzieci dowiedziały się, jak zmieniają się właściwości gliny podczas suszenia i wypału. Pojawiła się technologia, gdy poznawały narzędzia dawnych rzemieślników i ich współczesne odpowiedniki. Z elementami inżynierii wiązało się testowanie, jak używać narzędzi, aby nadać glinie odpowiedni kształt i funkcję. Nie mogło zabraknąć sztuki, dzieci tworzyły swoje miseczki, talerzyki i figurki, inspirując się bogactwem starożytnego Egiptu. A matematyka towarzyszyła im przy planowaniu proporcji i zachowaniu symetrii podczas pracy. W efekcie powstały niezwykłe dzieła pełne wyobraźni i precyzji. Warsztaty w pracowni królowej Nefertiti były prawdziwą podróżą w czasie, w której dzieci mogły dotknąć przeszłości, działać w teraźniejszości i tworzyć przyszłość.

Helen Hiebert warsztaty projektowe- Wehikuł czasu – STEAMowa podróż przez świat sztuki.

W ramach projektu „Wehikuł czasu – STEAMowa podróż przez świat sztuki. Dotknąć przeszłości, działać w teraźniejszości, tworzyć przyszłość” dzieci z naszego przedszkola wzięły udział w kolejnych warsztatach kulturalno-edukacyjnych. Tym razem bohaterką zajęć była Helen Hiebert – amerykańska artystka i edukatorka, znana z pracy z papierem ręcznie czerpanym i tworzenia przestrzennych form z tego materiału. W naszej grze edukacyjnej Tom i Nika spotkali się z artystką w jej pracowni i przekazali dzieciom ciekawostki na temat jej twórczości, pokazując, że papier może być nie tylko nośnikiem treści, ale i materiałem artystycznym. Zainspirowane tym spotkaniem dzieci same wcieliły się w rolę małych artystów i po raz pierwszy samodzielnie czerpały papier, poznając cały proces jego powstawania – od pulpy aż po gotową kartkę. Warsztaty łączyły elementy modelu STEAM – dzieci eksperymentowały z wodą, masą papierową, formą i strukturą, a jednocześnie rozwijały swoją kreatywność i wrażliwość artystyczną. Wykorzystaliśmy również elementy arteterapii, dając dzieciom możliwość swobodnej ekspresji i kontaktu z naturalnym materiałem, co przyniosło im dużo radości i satysfakcji. Nie zabrakło też zadań opartych na współpracy, w duchu TUS dzieci pracowały w parach i małych grupach, ucząc się wspólnego działania, dzielenia się materiałami i wspierania siebie nawzajem.To było spotkanie z papierem w zupełnie nowym wymiarze, dotknęliśmy tradycji, doświadczyliśmy procesu twórczego i odkryliśmy, że nawet najprostszy materiał może stać się źródłem wielkiej inspiracji.

„Wehikuł czasu – STEAMowa podróż przez świat sztuki” -

Za nami inspirujące zajęcia w ramach projektu edukacji kulturalnej „Wehikuł czasu – STEAMowa podróż przez świat sztuki. Dotknąć przeszłości, działać w teraźniejszości, tworzyć przyszłość”. Tym razem nasi mali odkrywcy spotkali się z twórczością Romana Opałki – artysty konceptualnego, który całe życie malował… czas, zapisując kolejne liczby jako formę jego mierzenia. W naszej edukacyjnej grze Tom i Nika odwiedzili pracownię artysty i przekazali dzieciom ciekawe informacje o jego niezwykłym pomyśle na sztukę i sposobie pracy. Podczas warsztatów przedszkolaki łączyły świat sztuki z elementami kodowania – wykorzystywaliśmy maty do kodowania, kolorowe kubki, kartoniki i kółka zadaniowe, które pomogły nam w kreatywny sposób odczytywać i tworzyć „kody sztuki”. Dzieci wspólnie stworzyły wielkoformatowe dzieło inspirowane twórczością Opałki – cyfry i rytm stały się naszym artystycznym językiem. W zajęciach połączyliśmy elementy modelu STEAM, arteterapii i TUS (Treningu Umiejętności Społecznych), dzięki czemu dzieci nie tylko rozwijały kompetencje z różnych dziedzin, ale też uczyły się współpracy, komunikacji i wyrażania emocji przez sztukę. To była prawdziwa podróż przez czas – pełna kodów, barw i znaczeń a w  tej podróży pomogły dzieciom Geniboty- roboty do zadań specjalnych.